Η ειδική Παιδαγωγική βοηθά τα παιδιά µε ειδικές και µη µαθησιακές δυσκολίες να ενταχθούν στο σχολικό πλαίσιο αλλά και να προετοιµάζονται και να οργανώνουν αποτελεσµατικά τη σχολική µελέτη στο σπίτι.
Πολλοί γονείς αναρωτιούνται συχνά αν φταίνε οι µαθησιακές δυσκολίες για την επίδοση του παιδιού στο σχολείο. Η επίδοση του παιδιού δεν αφορά µόνο στις μαθητικές του επιδόσεις, αλλά αφορά και στη συνολική του εικόνα στην τάξη. Συχνά το παιδί είναι αφηρηµένο στη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ή δείχνει να µην ακούει τη δασκάλα – δάσκαλο. Παράλληλα, µπορεί να δυσκολεύεται να καθίσει στην καρέκλα του ή να µιλά συνέχεια µε τους συµµαθητές του. Επίσης, έχει ακατάστατο θρανίο, βιβλία, τετράδια ή τσάντα µε αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να οργανώσει τη µελέτη του στο σπίτι.
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα µπορεί να είναι είτε θετική είτε αρνητική. Πράγµατι, σε κάποιες περιπτώσεις ευθύνονται οι µαθησιακές δυσκολίες ή άλλες δυσκολίες. Όµως σε άλλες ευθύνονται περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως η θέση του παιδιού στην τάξη, π.χ. αν κάθεται στο τελευταίο θρανίο ή άλλοι διασπαστικοί παράγοντες, όπως κάποιος συµµαθητής που του µιλά διαρκώς και δεν επιτρέπει ούτε να προσέχει τη δασκάλα ούτε τον πίνακα.
Στο σηµείο αυτό έρχεται η προσοµοίωση σχολικής τάξης να βοηθήσει το παιδί να ενταχθεί στο σχολικό πλαίσιο µέσα από ρεαλιστικές συνθήκες πραγµατικής τάξης. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει τον εντοπισµό των αιτιών που προκαλούν την αρνητική συµπεριφορά αλλά και τη χαµηλή σχολική επίδοση. Ακολούθως, και σε συνεργασία µε το σχολικό πλαίσιο, βρίσκονται λύσεις στις δυσκολίες αυτές και το παιδί εφοδιάζεται µε ποικίλες επιλογές που µπορεί να επιλέξει να εφαρµόσει σε πραγµατικές συνθήκες, ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του σχολικού πλαισίου.
Οι πληροφορίες αυτές αξιολογούνται και αξιοποιούνται ώστε να βοηθηθεί στο µέγιστο βαθµό ο µαθητής και η οικογένειά του στην καθηµερινή µελέτη.