Ομαδικά προγράμματα Γραφοκινητικών Δεξιοτήτων
Υπάρχουν φορές που τα παιδιά με την είσοδό τους στο σχολικό πλαίσιο, ή λίγο αργότερα, εμφανίζουν δυσκολίες στο χειρισμό των απαραίτητων εργαλείων ή/και στην εμπλοκή τους με δραστηριότητες ζωγραφικής και γραφής.
Εμείς οι Εργοθεραπευτές έχουμε παρατηρήσει πως κάποια από τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στη γραφοκινητική διαδικασία θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ομάδα εκπαίδευσης των απαραίτητων δεξιοτήτων με παιδιά παρόμοιας ηλικίας και αναγκών. Εφόσον ο υπεύθυνος Εργοθεραπευτής αξιολογήσει ατομικά το κάθε παιδί και το κρίνει σκόπιμο, τότε μπορεί το παιδί να εργαστεί σε ομαδικό πρόγραμμα βελτίωσης των γραφοκινητικών δεξιοτήτων.
Το ομαδικό πρόγραμμα μπορεί να περιλαμβάνει παιχνίδια προγραφής, δραστηριότητες ενίσχυσης των λεπτών χειρισμών μικροαντικειμένων, ενίσχυση της χρήσης των εργαλείων γραφής και κοπής, σκόπιμες ασκήσεις προγραφικού και γραφοκινητικού τύπου, καθώς και προώθηση των απαραίτητων κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα σε μια τάξη.
Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 μέχρι και 4 παιδιά.
Ομάδες γραφοκινητικής υποστήριξης
Στην εποχή μας, τα παιδιά καλούνται να γράφουν τα γράμματα από την προσχολική ηλικία και μάλιστα κάποια σχολεία έχουν αρκετά αυξημένες απαιτήσεις. Τα παιδιά όμως σε αυτή την ηλικία ενδέχεται να μην έχουν κατακτήσει τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τη γραφή, μια και καλύτερος γραφοκινητικός έλεγχος κατακτιέται όταν πια το παιδί πηγαίνει στην α’ δημοτικού.
Έτσι λοιπόν οι γονείς μπαίνουν αρκετά νωρίς στη διαδικασία επιτήρησης των δεξιοτήτων γραφής των παιδιών τους. Πολύ συχνά δε, δέχονται σχόλια από τις νηπιαγωγούς σχετικά με τη λαβή του μολυβιού, τον οπτικοκινητικό συντονισμό ή ακόμα και την άρνησή του να γράψει.
Κάποια από αυτά τα παιδιά μπορεί να διαγνωστούν αργότερα με μία μαθησιακή δυσκολία που ονομάζεται δυσγραφία και να χρειαστεί να κάνουν Εργοθεραπεία, κάποια άλλα παιδιά όμως μπορεί να παρουσιάζουν ανωριμότητα σε αυτές τις δεξιότητες και να χρειάζονται κάποια ενίσχυση προκειμένου να τα καταφέρουν κατά το δοκούν.
Στο Psychomotor Athens προσφέρουμε ομάδες γραφοκινητικής υποστήριξης, κατά τις οποίες δίνουμε τα απαραίτητα ερεθίσματα στα παιδιά και την αναγκαία ώθηση ώστε να εξοικειωθούν με τα γράμματα μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση ότι μπορούν να τα καταφέρουν και να αγαπήσουν τη γραφή. Το πρόγραμμα αυτό γίνεται από εξειδικευμένους Εργοθεραπευτές του Psychomotor Athens, αφού πρώτα έχουν αξιολογήσει το κάθε παιδί.
Στο Psychomotor Athens πιστεύουμε ότι η πρόληψη και η ώθηση μερικών παιδιών μπορεί να προλάβει την ανάγκη για θεραπείες αργότερα!
> Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ομαδικά προγράμματα Γραφοκινητικών Δεξιοτήτων καλέστε τώρα στο 210 8 100 508.
> Το πρόγραμμα αφορά παιδιά +4,5 ετών.
> Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 μέχρι και 4 παιδιά.
> Καλέστε τώρα για ραντεβού και αξιολόγηση.
Το Εργαστήρι Ψυχοκινητικής, στα Βριλήσσια, διαθέτει τρεις πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες με διαφορετικών ειδών κούνιες, αιώρες, τραμπολίνο, τοίχο αναρρίχησης, μονόζυγο, μπάλες, στρώματα και άλλα κατάλληλα όργανα και παιχνίδια που προωθούν την ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών.
Το εξειδικευμένο προσωπικό μας αξιολογεί και σχεδιάζει κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης εργοθεραπείας βασισμένα και στη θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης για παιδιά με τις παραπάνω δυσκολίες.