Τα κατ’οίκον προγράμματα αφορούν παιδιά και εφήβους με ψυχοκινητικές και αναπτυξιακές δυσκολίες. Σκοπός είναι η εκπαίδευση σε ∆ραστηριότητες Καθημερινής Ζωής:
Τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στους παραπάνω τοµείς µπορούν να επωφεληθούν πολύ από οµάδες που στοχεύουν στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Τα προγράμματα σχεδιάζονται βάση των εξατομικευμένων αναγκών του παιδιού, από έμπειρο Εργοθεραπευτή σε συνεργασία με τους γονείς και εφαρμόζονται από εκπαιδευμένα άτομα διαφόρων ειδικοτήτων (ειδικοί γυμναστές, παιδαγωγοί, βοηθοί εργοθεραπευτές κ.ά.) στο σπίτι του παιδιού, σε εβδομαδιαία βάση.
Αρχικά, γίνεται ένα ραντεβού με τους γονείς όπου συζητούνται οι ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες του παιδιού για να δημιουργηθεί το πρώτο γενικευμένο πλάνο δράσης. Στη συνέχεια πραγματοποιείται το δεύτερο ραντεβού, αυτή τη φορά στο σπίτι, όπου ο θεραπευτής παρατηρεί το παιδί και τους γονείς σε δραστηριότητες μιας τυπικής μέρας. Έπειτα θέτει τη στοχοθεσία και συστήνει τον θεραπευτή (τον οποίο και εποπτεύει σε εβδομαδιαία βάση) που θα αναλάβει την εκπαίδευση. Σε συχνά διαστήματα (συνήθως ανά τρίμηνο) δρομολογούνται συναντήσεις για follow up και τροποποιήσεις της στοχοθεσίας, εφόσον κρίνεται σκόπιμο.
Η δόμησή τους βασίζεται στο Καναδικό μοντέλο Εργοθεραπείας το οποίο συνδυάζεται με το Πλαίσιο αναφοράς της Αισθητηριακής ολοκλήρωσης.
Επίσης χρησιμοποιούνται βασικές αρχές του TEACCH (οπτικοποιημένο πρόγραμμα, δομημένη δραστηριότητα, φυσική οργάνωση) και του ABA.
Τα εξωτερικά προγράμματα αφορούν παιδιά και εφήβους με ψυχοκινητικές και αναπτυξιακές δυσκολίες, που έχουν ανάγκη από ενθάρρυνση και οργάνωση και έξω από τον χώρο θεραπειών.
Tα προγράμματα σχεδιάζονται βάση των εξατομικευμένων αναγκών του παιδιού, από έμπειρο Εργοθεραπευτή και εφαρμόζονται από εκπαιδευμένα άτομα διαφόρων ειδικοτήτων (ειδικοί γυμναστές, παιδαγωγοί, βοηθοί εργοθεραπευτές κ.ά) στην κοινότητα.