Αυτισμός – Τα πρώτα σημάδια
Ένας σύντομος έλεγχος σε κάποιες βασικές δεξιότητες του παιδιού, θα σας βγάλει από πολλές ανησυχίες και αναπάντητα ερωτήματα.
Καλό θα ήταν, μαζί με εσάς, να ζητήσετε και την παρατήρηση του νηπιαγωγού – παιδαγωγού. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε το παιδί πως «κινείται» στην τάξη, μαζί με τους συνομήλικούς του.
Αυτή η «διπλή» παρατήρηση (γονιού και παιδαγωγού) μπορεί να βοηθήσει σε πιθανή έγκαιρη παρέμβαση σε δυσκολίες όπως: λεπτή και αδρή κινητικότητα, έλλειψη προσοχής κλπ.
Αν το παιδί σας παρουσιάζει κάποιες από τις παρακάτω δυσκολίες, καλό θα ήταν να ζητήσετε την βοήθεια των ειδικών για άμεση εργοθεραπευτική (και όχι μόνο) αξιολόγηση.
- Απόσυρση από τον περίγυρο, αποφυγή των συναναστροφών χαμηλή αυτοεκτίμηση.
- Δυσκολία στον συντονισμό του σώματός του.
- Δυσκολία ή αδυναμία να πηδήξει σκοινάκι, να κάνει πηδηματάκια επί τόπου, να τρέξει κλπ.
- Αποφυγή συμμετοχής σε αδρά παιχνίδια (κυνηγητό, ποδόσφαιρο).
- Δισταγμός ή φόβος σε παιχνίδια με μπάλα.
- Δυσκολία στην ανεξάρτητη σίτιση (π.χ. χύνει το φαγητό από το πιάτο, λερώνεται συστηματικά).
- Δυσκολία στην ανεξάρτητη ένδυση (π.χ. βάζει τα ρούχα ή τα παπούτσια ανάποδα).
- Δυσκολία στην ακολουθία εντολών.
- Δυσκολία στο να φτιάξει ένα πάζλ, κατάλληλο για την ηλικία του.
- Δυσκολία στην αντιγραφή από τον πίνακα.
- Αντιστροφή γραμμάτων (π.χ. το ε-3).
- Δυσκολία στην διάκριση ή αντιγραφή γραμμάτων – απλών γεωμετρικών σχημάτων.
- Δυσκολία στην συγκέντρωση σε ασκήσεις γραφής ή ανάγνωσης.
- Δεν πιάνει σωστά το μολύβι ή το ψαλίδι.
- Δυσκολία στην επαφή και στο χειρισμό μικρών αντικειμένων.
- Έλλειψη καλής βλεμματικής επαφής.
Οι πληροφορίες του άρθρου δεν έχουν σκοπό να αντικαταστήσουν τις συμβουλές του γιατρού.
Όλα τα παραπάνω είναι ενδείξεις και πρέπει να συνεκτιμηθούν ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.
Επιμέλεια κειμένου: Psychomotor Team
> Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Εργοθεραπεία και την Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, δείτε τη σχετική ενότητα.
> Καλέστε τώρα για ραντεβού και αξιολόγηση.
Το Εργαστήρι Ψυχοκινητικής, στα Βριλήσσια, διαθέτει τρεις πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες με διαφορετικών ειδών κούνιες, αιώρες, τραμπολίνο, τοίχο αναρρίχησης, μονόζυγο, μπάλες, στρώματα και άλλα κατάλληλα όργανα και παιχνίδια που προωθούν την ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών.
Το εξειδικευμένο προσωπικό μας αξιολογεί και σχεδιάζει κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης εργοθεραπείας βασισμένα και στη θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης για παιδιά με τις παραπάνω δυσκολίες.