«Μέσα από την εμπειρία μου της διδασκαλίας και της παρατήρησης της ανθρώπινης κίνησης και μαθαίνοντας από την προσπάθεια και τα λάθη, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι όλα τα παιδιά έχουν δύο βασικές ανάγκες. Χρειάζονται να αισθάνονται άνετα στα σώματά τους, για να καταφέρουν να επιβληθούν σε αυτά και χρειάζονται να μπορούν να κάνουν σχέσεις’’.

Veronica Sherborne, 1990

Veronica-Sherborne

Οι κινητικές εμπειρίες είναι θεμελιώδεις για την ανάπτυξη όλων των ανθρώπων και είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες. Οι πληροφορίες και η τροφοδότηση των κινητικών εμπειριών θα πρέπει να είναι στοχευμένες και περισσότερο μόνιμες, ώστε οι άνθρωποι που δυσκολεύονται με ορισμένους τρόπους, να αντιληφθούν τις δυνατότητες που έχουν.

Η Αναπτυξιακή Κίνηση Sherborne αποτελεί μία προσέγγιση της εκμάθησης και της εξάσκησης στην κίνηση, η οποία είναι προσιτή, τόσο από ανθρώπους με ελάχιστη κινητική εμπειρία, όσο και από ανθρώπους με ιστορικό στο χορό και την κίνηση.

Η προσέγγιση αυτή, η οποία βασίζεται στη φιλοσοφία και στη θεωρία που δημιουργήθηκε από τον Rudolf Laban (πρωτοπόρο και ιδρυτή του Μοντέρνου Ευρωπαϊκού Χορού και της ανάλυσης της κίνησης), επινοήθηκε από τη Veronica Sherborne, μετά από δύο χρόνια στενής συνεργασίας με τον Laban. Η προσέγγισή της στην μάθηση των κινήσεων στηρίζεται σταθερά στην παρατήρηση του πώς τα παιδιά παίζουν κατά τη συνήθη πορεία της ανάπτυξής τους, και ύστερα, στην ένταξη των παρατηρήσεων αυτών στη φιλοσοφία και τη θεωρία της ανάλυσης της κίνησης του Laban.

sherborne_developmental-movement-workshop-3

Υπάρχουν δύο βασικοί στόχοι της κινησιοπαιδαγωγικής μεθόδου Sherborne:

Η αντίληψη του εαυτού

Αυτό κερδίζεται μέσω των κινητικών εμπειριών, οι οποίες βοηθούν τον άνθρωπο να συγκεντρωθεί, για να αποκτήσει αντίληψη του τι συμβαίνει στο σώμα του, την ακρόαση μέσω της αφής και την αίσθηση των εσωτερικών σωματικών αισθήσεων, και όχι με το συνηθισμένο τρόπο μας, με την όραση και τη σκέψη. Αυτό βοηθάει στη μείωση της αυτοκριτικής και επιτρέπει στους ανθρώπους να αναπτυχθούν στους τομείς της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης, τόσο σε σωματικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο.

Η αντίληψη των άλλων

Το επόμενο βήμα είναι το να ξεκινήσει να μαθαίνει να κινείται στο χώρο, και να αλληλεπιδρά με άλλους, με τρόπους που ενθαρρύνουν την περαιτέρω ανάπτυξη της εμπιστοσύνης και την οικοδόμηση θετικών σχέσεων. Αυτές οι κινητικές εμπειρίες δίνουν στο άτομο τη δυνατότητα να υποστηρίζεται κατάλληλα, ενώ ενθαρρύνεται να εξερευνήσει τη δημιουργικότητά του, μέσω των κοινών κινητικών δραστηριοτήτων.

Τα οφέλη της χρήσης της κινησιοπαιδαγωγικής μεθόδου Sherborne:

  • Η ανάπτυξη καλού επιπέδου αυτοεκτίμησης, η διαμόρφωση θετικών σχέσεων
  • Βελτίωση της συναισθηματικής και σωματικής παιδείας
  • Επέκταση και βελτίωση της επικοινωνίας και της δημιουργικής έκφρασης
  • Στήριξη της ικανότητας εκμάθησης, πρόκληση σκέψης και αύξηση της επίλυσης προβλημάτων
  • Δημιουργία δυνατοτήτων ένταξης
  • Υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης, του ομαδικού πνεύματος, αύξηση των ηγετικών ικανοτήτων και απόκτηση εμπειρίας στη διαχείριση

 

Μετάφραση του αρχικού υλικού από την Σταυρούλα Δρογκάρη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια για το Psychomotor Athens.

Μάθετε περισσότερα για την Aναπτυξιακή Kίνηση Sherborne εδώ. (© Sherborne International 2016)

Mάθετε περισσότερα για το σεμινάριο της Αναπτυξιακής Κίνησης Sherborne εδώ!

Sherborne-developmental-movement-workshop

> Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Ψυχοκινητική Θεραπεία, δείτε τη σχετική ενότητα.
> Καλέστε τώρα για ραντεβού και αξιολόγηση.

Στο Psychomotor Athens, στα Βριλήσσια, πραγματοποιείται πλήρης αξιολόγηση των κινητικών δυσκολιών του κάθε παιδιού και κατόπιν δομείται εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης προσαρμοσμένο στις δυσκολίες και τις δυνατότητες του.

sherborne-developmental-movement

Share