Η πανδημία του COVID-19 αποτελεί γεγονός και ο κατ’ οίκον περιορισμός είναι η βασική οδηγία των αρμόδιων φορέων. Αναμφισβήτητα πρόκειται για μία αρνητική εμπειρία για όλους αλλά είναι στο χέρι μας να βγάλουμε και κάτι θετικό. Παρακάτω προτείνονται απλές, καθημερινές δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά, για τις ημέρες που παραμένετε στο σπίτι.

Λεπτή κινητικότητα

  • Φτιάξτε κολλάζ
  • Κάντε μία έκθεση ζωγραφικής (συμμετέχουν γονείς και παιδιά)
  • Φτιάξτε origami
  • Παίξτε ποδόσφαιρο και μπάσκετ με τα δάχτυλα – μπάλα από βαμβάκι, αυτοσχέδια τέρματα από οδοντογλυφίδες, κ.λπ.
  • Μαγειρέψτε μαζί! Αφήστε τα μικρά να χρησιμοποιήσουν τον πλάστη, να ζυμώσουν, να ρίξουν με προσοχή τα υλικά στο μπολ, κ.ά.
  • Ζωγραφίστε

Αδρή κινητικότητα (μέσα στο σπίτι)

  • Κάντε yoga
  • Pilates
  • Zumba
  • Τα βίντεο στο διαδίκτυο είναι μία πολύ καλή πηγή γνώσης: μάθετε νέους χορούς ή κόλπα με μπάλα
  • Δημιουργήστε κινητικές διαδρομές: η έναρξη είναι το χαλί, πηδάμε στα μαξιλάρια, τρέχουμε και περνάμε κάτω από το τραπέζι και όποιος ακουμπήσει πρώτος την κόκκινη καρέκλα κερδίζει!
  • Μαξιλαροπόλεμος

Γνωστικό-αντιληπτικές δεξιότητες

  • Παίξτε επιτραπέζια
  • Παίξτε παιχνίδια (κατάλληλα για παιδιά) στο διαδίκτυο
  • Φτιάξτε κυνήγι θησαυρού μέσα στο σπίτι, όπου τα παιδιά πρέπει να λύσουν γρίφους (και κατά συνέπεια να ενισχύσουν βασικές γνωστικές τους δεξιότητες) για να βρουν τον θησαυρό.
  • Κάντε επανάληψη. Είτε το παιδί είναι στο Νηπιαγωγείο είτε σε μεγαλύτερες τάξεις, επαναλάβετε με διασκεδαστικό τρόπο την διδακτική ύλη. Για παράδειγμα, κάντε διαγωνισμό ποιος θα πει πρώτος την προπαίδεια του 5!
  • Διαβάστε! Μοιραστείτε με τα παιδιά αγαπημένα σας βιβλία απ’ όταν ήσασταν και εσείς παιδιά, μυήστε τα στον κόσμο της λογοτεχνίας. Και αν δεν είστε κατάλληλα εφοδιασμένοι για διάβασμα, μην ανησυχείτε! Όλο και περισσότεροι οργανισμοί προσφέρουν ελεύθερη πρόσβαση διαδικτυακά σε παιδικά βιβλία!

Χαλάρωση – μείωση άγχους

Τα παιδιά, όσο μικρά και αν είναι, καταλαβαίνουν πότε οι γονείς τους δεν είναι καλά, έχουν άγχος και ανησυχούν. Ενημερώστε τα παιδιά σας για το τι συμβαίνει, με απλό τρόπο και χωρίς πανικό και διαβεβαιώστε τα πως όλα θα πάνε καλά. Γιατί θα πάνε όντως όλα καλά.

Παρόλα αυτά, είναι απόλυτα λογικό να υπάρχει άγχος σε μία οικογένεια αλλά ο χρόνος με τα παιδιά είναι το καλύτερο φάρμακο.

  • Κάντε ασκήσεις αναπνοής και yoga για να διώξετε τις αρνητικές σκέψεις μαζί με τα παιδιά
  • Δημιουργήστε μία «φωλιά» ασφαλείας μέσα στο σπίτι, με τα απολύτως απαραίτητα: μαξιλάρια, αγαπημένα βιβλία, μπλοκ ζωγραφικής, κ.ά. όταν κάποιος (μικρός ή μεγάλος) βιώνει έντονο άγχος λόγω της κατάστασης, μπορεί να προσφεύγει στη φωλιά για να χαλαρώσει.
  • Βγείτε στο μπαλκόνι και παρατηρήστε τα σύννεφα. Πόσο γρήγορα προχωρούν, τι σχήματα παίρνουν. Θα δείτε πως ο καθένας «διαβάζει» διαφορετικά τα σύννεφα και σύντομα θα πέσουν τα επίπεδα άγχους.
  • Δείτε ταινίες με τα παιδιά σας.
  • Ασχοληθείτε με τον κήπο σας, φυτέψτε και φροντίστε τα φυτά. Θα κάνει καλό και σε εσάς και σε αυτά.

 

Γράφει η Σταυρούλα Δρογκάρη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Διαβάστε και άλλα σχετικά άρθρα για τον Κορωνοϊό (COVID-19) εδώ!

menoume-spiti

Share