Ξαφνικά τα σχολεία σταμάτησαν και τα παιδιά μπερδεύτηκαν!

Υπάρχουν παιδιά που το βλέπουν ως διακοπές, άλλα έχουν αρχίσει να αγχώνονται γιατί δεν καταλαβαίνουν και άλλα φοβούνται μήπως συμβεί κάτι κακό…

Παρόλο που είναι πρωτόγνωρη η κατάσταση που βιώνουμε είναι σημαντικό τόσο για εμάς όσο και για τα παιδιά να διατηρούμε την ευδιαθεσία μας. Μπορούμε, άλλωστε, να το δούμε σαν μια ευκαιρία να βρεθούμε όλοι μαζί και να περάσουμε καλά παίζοντας!

Το μόνο σίγουρο είναι πως θα ήταν πολύ βοηθητικό για τα γλυκά πιτσιρίκια μας να διατηρήσουμε ένα πρόγραμμα με καθημερινές ρουτίνες, όπως και όταν έχουν σχολείο.

Για τα παιδιά που είχαν κάποιο είδος μελέτης για το σπίτι από τον δάσκαλο να συνεχίσουν να μελετάνε κάποια συγκεκριμένη ώρα μέσα στην ημέρα.

Για τα παιδιά που μάθαιναν μέσα από το παιχνίδι, να συνεχίσουν να παίζουν.

Για τα αδέλφια, να εμπλουτίζουν δημιουργικά το κοινό τους παιχνίδι.

Η ομάδα του Psychomotor Athens σκέφτηκε να σας προτείνει κάποια παιχνίδια που μπορούν να απασχολήσουν ευχάριστα και δημιουργικά τους μικρούς μας φίλους!

Μην ξεχνάτε, παίζουμε και μαθαίνουμε!

Παίζουμε ομαδικά!

  1. Πάρτε ένα χαρτί και κατασκευάστε έναν κύβο-ΖΑΡΙ. Σε κάθε του πλευρά μπορείτε να γράψετε κάποια ζώα, ή «τρέχα σαν…»., ή «στάσου όπως το φλαμίνγκο» ή «συμπεριφέρσου όπως….», «τραγούδησε το τραγούδι» κλπ. Ρίχνετε το ζάρι και ο καθένας κάνει ό,τι λέει το ζάρι! Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για όλη την οικογένεια!
  2. Μπάλακια του πινγκ-πονγκ ή τρελόμπαλες και ποτηράκια. Στήνετε τα ποτηράκια κατά μήκος στη μέση του τραπεζιού. Ο ένας παίκτης κάθε από τη μια άκρη των ποτηριών και ο άλλος στην άλλη (τα ποτηράκια τα βλέπουμε μπροστά μας σε ευθεία γραμμή). Ο καθένας στη σειρά του πετάει την μπάλα πάνω στο τραπέζι μπροστά του και στο 2ο γκελ που θα κάνει η μπάλα θέλουμε να μπει μέσα σε ένα ποτήρι. Όποιος καταφέρει να βάλει πρώτος την μπάλα σε ένα ποτήρι είναι ο νικητής.
  3. Τρίλιζα με χάρτινα πιάτα: Φτιάξτε στο πάτωμα με τη χρήση μιας χαρτοταινίας (ή με οποιοδήποτε άλλο υλικό έχετε) το σχήμα της τρίλιζας. Στο πίσω μέρος 8 χάρτινων πιάτων (ή πλαστικών) σχεδιάζετε στα μισά Χ και στα άλλα μισά Ο. Μια μεγάλη τρίλιζα ξεκινά!
  4. Έστω ότι έχετε ένα κουτί παπουτσιών που δεν θέλετε πια! Χρησιμοποιήστε το κουτί χωρίς το καπάκι του! Με έναν χαρτοκόφτη κόψτε 3 ημικυκλικά σχήματα στις παρυφές του κουτιού, από τις πιο μακριές πλευρές του. Γυρνώντας το κουτί ανάποδα και τοποθετώντας το στο πάτωμα, βλέπετε ότι δημιουργήσατε κλειστές γέφυρες! Δώστε μικρά μπαλάκια στο παιδί και ζητήστε του να κάτσει σε μια απόσταση 1-2 μέτρων και να προσπαθήσει να τα στείλει στη γέφυρα τσουλώντας τα!
  5. Φτιάξτε αρκετά τουνελ με χαρτιά Α4 στο πάτωμα και στερεώστε τα με μια ταινία σε κάθε άκρη του. Ορίστε τη θέση που θα στέκονται τα παιδιά για να ρίχνουν μπάλες και αφήστε τα παιδιά να φτιάξουν τα παιχνίδια τους!
  6. Twister με τα δάχτυλα: Χρωματιστά κυκλάκια σε χαρτί και τα δάχτυλα ξεκινούν τον χορό τους. Αν υπάρχει και ζάρι με χρώματα, ακόμα καλύτερα!
  7. Ποδοσφαιράκι με ένα τσαλακωμένο χαρτάκι για μπάλα, τον χάρακα για τέρμα & τα δάχτυλα να σκοράρουν!

Δημιουργούμε!

  1. Χρωματιστή spaghetti: Βράστε ένα πακέτο μακαρόνια. Αφού τα κρυώσετε κάτω από τρεχούμενο νερό, χωρίστε τα σε 3-4 μπολάκια. Για όσους δεν έχουν χρώματα φαγητών –που είναι το ιδανικό, μπορούν να πειραματιστούν να βάψουν μαζί με τα παιδιά τα μακαρόνια με τέμπερες. Αφού στεγνώσουν, μπορούμε να φτιάξουμε κολλάζ με αυτά, να φτιάξουμε γράμματα, αριθμούς, λέξεις, να κάνουμε κατασκευές και ό,τι άλλο μπορούμε να φανταστούμε.
  2. Βάλτε μέσα σε ένα ταψάκι μιας χρήσης ή σε έναν δίσκο ένα χαρτί Α4. Ρίξτε διαφορετικά χρώματα από τέμπερες και μπίλιες. Ζητήστε από το παιδί να αρχίσει να κουνάει το ταψί, έτσι ώστε οι μπίλιες να κινηθούν προς όλες τις κατευθύνσεις. Η ζωγραφιά που θα προκύψει θα είναι μοναδική!
  3. Origami: Είναι πολύ δημιουργικό να φτιάχνεις κατασκευές origami. Μπορείς να φτιάξεις ό,τι φανταστείς. Υπάρχουν πολλές ιδέες στο διαδίκτυο!
  4. Στρώστε στο πάτωμα ένα μεγάλο χαρτόνι ή συνθέστε πολλά χαρτιά Α4, έτσι ώστε να γίνουν μια μεγάλη επιφάνεια. Στερεώστε κάθετα με ταινία μαρκαδόρους, με την μύτη προς το χαρτί (χωρίς το καπάκι τους), στο πίσω μέρος μικρών αυτοκινήτων. Ξεκινήστε τα ταξίδια των αυτοκινήτων και θαυμάστε μετά το αποτέλεσμα που έχει αποτυπωθεί στη χάρτινη επιφάνεια. Ζωγραφίζουμε με διαφορετικούς τρόπους!
  5. Βουτήξτε τα δάχτυλά σας σε μπογιές και κάντε δαχτυλιές σε ένα χαρτί. Κάθε δαχτυλιά μπορεί να γίνει η βάση για ένα σχέδιο. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι το σώμα μιας αράχνης και μετά να συμπληρώσουμε με έναν μαρκαδόρο τα πόδια της. Ακόμα, μπορεί να είναι το καβούκι μιας χελώνας και με έναν μαρκαδόρο να συμπληρώσουμε τα υπόλοιπα στοιχεία που λείπουν. Φαντασία να υπάρχει και θα δημιουργήσετε απίστευτες ζωγραφιές!
  6. Κατασκευή, πρόσθεση, αφαίρεση με τα στυλό σας… μπορεί να μην έχει τα ξυλάκια του για να βοηθηθεί στις ασκήσεις των μαθηματικών του, μπορεί όμως να δανειστεί τα μολύβια σας. Επίσης, τα παιδιά έχουν συχνά φοβερές κατασκευαστικές ιδέες με ένα μόνο υλικό. Από το πιο απλό, να τοποθετήσει τα στυλό σας σε σχήμα σπιτιού ή ακόμα να φτιάξει το αγαπημένο του μοτίβο (εννοείται μπορεί να χρειαστεί & άλλα υλικά… από το γραφείο σας).
  7. Παιχνίδι με τα post–it: Κάθε post-it και ένα γράμμα -ποια λέξη σχηματίζεται; / αφού βάλει τα post-it στη σειρά ή σε σχήμα αρχίζει να ζωγραφίζει επάνω και μόλις τελειώσει χαλάει τη σειρά τους. «Μαμά θέλεις να φτιάξεις το puzzle; μάντεψε, τι έφτιαξα;»

Παίζουμε με γράμματα και αριθμούς!

  1. Προσπαθήστε να φτιάξετε γράμματα, λέξεις, αριθμούς, γράμματα με καθαριστικά πίπας. Είναι μια διαφορετική εμπειρία για το παιδί.
  2. Δημιουργούμε με μια χαρτοταινία τους αριθμούς ή/και τα γράμματα που θέλουμε στο πάτωμα. Επίσης, μπορούμε να τα σχεδιάσουμε έτσι ώστε να μοιάζουν με δρόμους. Ζητήστε από το παιδί να παίξει με το αυτοκινητάκι του για να ακολουθήσει τις διαδρομές. Όλο αυτό μπορεί να εμπλουτιστεί πολύ ωραία με ιστορίες.
  3. Δημιουργήστε με πλαστελίνες!
  4. Φτιάξτε μαζί με το παιδί κουλουράκια σε σχήματα γραμμάτων και αριθμών… πεντανόστιμα!
  5. Χρησιμοποιήστε τα αγαπημένα Legos των παιδιών για να δημιουργήσετε γράμματα ή/και αριθμούς.
  6. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε με οδοντογλυφίδες και μπατονέτες. Αφού τα έχετε βάψει για να γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η δραστηριότητα.
  7. Έχετε σκεφτεί πως με τα καλαμάκια και τα καθαριστικά πίπας μπορείτε να φτιάξετε γράμματα και αριθμούς; Υπέροχο! Το καλαμάκι μας δίνει σταθερές ευθείες των συμβόλων, ενώ το καθαριστικό πίπας, λόγω της ευλυγισίας του, το πλάθουμε όπως θέλουμε για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και πως στερεώνονται; Απλά, περνάμε το καθαριστικό πίπας μέσα στο καλαμάκι και το χειριζόμαστε αναλόγως!
  8. Πινέζες στον πίνακα φελλού: Με χαρτί ή χωρίς, δημιουργούμε σχήματα/γράμματα/αριθμούς ή ό,τι άλλο φανταστείτε.

Παιχνίδια εξάσκησης!

  1. Φτιάξτε με το παιδί, αν είναι εφικτό, έναν λαβύρινθο-διαδρομή από πλαστελίνη πάνω σε ένα τραπέζι (ουσιαστικά η πλαστελίνη είναι το όριο του δρόμου). Τοποθετήστε στην αρχή της διαδρομής μια μπίλια. Δώστε στο παιδί ένα καλαμάκι και ζητήστε του να αρχίσει να φυσάει την μπίλια, κατευθύνοντάς την στο τέλος της διαδορμής.
  2. Φτιάξτε μαζί με το παιδί ένα δέντρο με καθαριστικά πίπας. Δώστε του πολλά κουμπιά, χάντρες, κοφτά μακαρονάκια και ζητήστε του να το στολίσει τοποθετώντας όσα περισσότερα μπορεί.
  3. Σε ένα μεγάλο χαρτόνι σχεδιάστε σχήματα που έχετε ήδη σε υπάρχοντα τουβλάκια (κύβους, κυλίνδρους, γέφυρες, παραλληλεπίπεδα κλπ). Γεμίστε το χαρτί με όσα περισσότερα σχήματα μπορείτε. Δώστε στο παιδί τα τουβλάκια και ζητήστε του να τα τοποθετήσει στα σωστά σημεία.
  4. Σίγουρα κάποια στιγμή το ρολό κουζίνας θα τελειώσει! Μην το πετάξετε! Κολλήστε το σε μια κάθετη επιφάνεια (π.χ. τοίχο) με 3 ταινίες και ακρίβως στο ίδιο σημείο πιο κάτω, στο πάτωμα, τοποθετήστε μια λεκάνη. Δώστε στο παιδί μπαλάκια –διαφορετικών μεγεθών- να τα ρίχνει μέσα στον κύλινδρο, με στόχο να μπουν στη λεκάνη. Αν ασχοληθούν περισσότερα παιδιά ταυτόχρονα με την ίδια δραστηριότητα, μπορείτε να ανακοινώσετε πως ο πιο γρήγορος που θα περάσει όλα τα μπαλάκια από τον κύλινδρο θα είναι ο νικητής.
  5. Πάρτε αρκετές μπατονέτες και ζητήστε από το παιδί να χρωματίσει τις άκρες τους. Σε ένα χαρτί σχεδιαστεί διάφορα σχέδια που μπορεί να φτιάξει με αυτές. Προσέξτε να είναι ξεκάθαρο στα σχεδιά σας, πως τα σχέδια δημιουργούνται από μπατονέτες, και μάλιστα προς ποια κατεύθυνση είναι η κάθε χρωματιστή μεριά. Ζητήστε να αντιγράψει τα σχέδια με ακρίβεια.
  6. Τοποθετήστε άδεια μπουκάλια, πλαστικά ποτήρια και τελειωμένα ρολά κουζίνας και υγείας επάνω σε ένα τραπέζι. Δώστε στο παιδί ένα νεροπίστολο, μια σφεντόνα, έναν χειροποίητο καταπέλτη ή απλά μπάλες και ζητήστε του να κάτσει σε μια απόσταση από το τραπέζι. Θα καταφέρει να τα ρίξει άραγε όλα πυροβολώντας τα;
  7. Αλυσίδα συνδετήρων: Πολλοί συνδετήρες για να τους συνδέσει μεταξύ τους και να φτιάξει μια αλύσιδα ή ένα βραχιόλι για τη μαμά.
  8. Τρύπες σε χαρτί με έναν διακορευτή: Τρύπες στη σειρά ή σκόρπιες τρύπες, κατά προτίμηση σε χοντρό χαρτόνι, έτσι ώστε αν προσπαθήσει να περάσει ένα κορδόνι/κορδέλα για να ολοκληρώσει την δημιουργία του να μην τσαλακώνεται εύκολα.

Νοικοκυριό και παιχνίδι!

  1. Πατινάζ με πατάκια: Βοηθητικό τόσο για την μαμά όσο και τα παιδιά! Αν έχετε μικρά πανάκια, ζητάτε από τα παιδιά να πατήσουν έναν πανάκι-πατάκι με κάθε πόδι και να πατινάρουν σε όλο το σπίτι.
  2. Οργανώστε τα λαστιχάκια της κουζίνας: Κάποτε θα τελειώσει και το χαρτί τουαλέτας! Κρατήστε ένα ρολό και ζητήστε από το παιδί να περάσει όλα τα λαστιχάκια της κουζίνας για να είναι τακτοποιημένα!
  3. Ζητήστε από το παιδί να σας βοηθήσει στο άπλωμα των ρούχων. Αν είναι πιο μεγάλο παιδί μπορεί να μεταφέρει και την λεκάνη με τα πλυμένα ρούχα μέχρι την απλώστρα. Αλλιώς, ακόμα και μόνο το άπλωμα των ρούχων και η χρήση των μανταλακιών είναι πολύ βοηθητικά για όλους!
  4. Παίζουμε με τις βίδες, τα παξιμάδια και τα κατσαβίδια του μπαμπά. Μπορούμε να βοηθήσουμε και στην ταξινόμησή τους!
  5. Κομμάτια σελοτειπ: Για να σας βοηθήσει σε μια δουλειά, δίνοντάς σας μικρά κομμάτια σελοτέιπ ή να κολλήσει τα διαφορετικά σε μέγεθος κομμάτια σε χαρτί δημιουργώντας σχήματα. Πολύ ενδιαφέροντα, για τα παιδιά, είναι τα χρωματιστά σελοτειπ.

Είναι σημαντικό να προσαρμόσετε τα παιχνίδια στις δυνατότητες των παιδιών!

Αν γελάμε και φροντίζουμε να περνάμε δημιουργικά τον χρόνο μας, ο χρόνος κυλάει πιο γρήγορα!

Γράφει η Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

 

Διαβάστε και άλλα σχετικά άρθρα για τον Kορωνοϊό (COVID-19) εδώ!

menoume-spiti

Share