Διαδραστικές εφαρμογές: Δυνατότητες και όρια για τα παιδιά
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας επιφέρει μεταβολές στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και έχει μεγάλη απήχηση στις μικρότερες ηλικίες. Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές συσκευές, όπως είναι τα κινητά, οι υπολογιστές και τα tablets. Αυτό πολύ συχνά φέρνει τους γονείς σε αμηχανία, καθώς είναι δύσκολο να τους διδάξουν τον ορθό τρόπο χρήσης τους και να θέσουν όρια για το χρονικό διάστημα που αυτά θα χρησιμοποιούνται.
Όσον αφορά την ορθή χρήση τους, οι γονείς έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν και να επιλέξουν μαζί με τα παιδιά τους, εφαρμογές που παρέχουν δυνατότητες εκμάθησης και διασκέδασης ταυτόχρονα. Οι εφαρμογές αυτές μπορεί να περιέχουν:
- Εκμάθηση εννοιών: Σχήματα, χρώματα, ζώα, φρούτα, μεγέθη, αριθμούς ή γράμματα.
- Εκπαίδευση αντιληπτικών δεξιοτήτων: Μνήμη, ταύτιση, κατηγοριοποίηση, επίλυση προβλημάτων, κατανόηση αιτίου-αποτελέσματος ή ετοιμότητα έκλυσης προσαρμοστικών αντιδράσεων σε διαφορετικές συνθήκες.
- Εκπαίδευση δεξιοτήτων κινητικότητας: Οπτικοκινητικός συντονισμός (συνεργασία ματιού-χεριού) ή εξάσκηση των δακτύλων σε συνεργατικές ή μεμονωμένες κινήσεις.
Αναφορικά με το χρονικό διάστημα χρήσης των παραπάνω ηλεκτρονικών εφαρμογών, θα ήταν χρήσιμο η απόφαση να παρθεί μετά από συζήτηση των γονιών με τα παιδιά. Η συμμετοχή των τελευταίων στη συζήτηση αυτή, αυξάνει την πιθανότητα να ακολουθήσουν το συμφωνηθέν χρονικό όριο. Επιπλέον, δίνει στους γονείς τη δυνατότητα να υπενθυμίζουν στα παιδιά τους την από κοινού συμφωνία στην περίπτωση εκείνη, που θα προσπαθήσουν να κερδίσουν επιπλέον χρόνο. Τέλος, είναι σημαντικό να καθοριστεί εξ’ αρχής πως τα παιδιά οφείλουν να ολοκληρώσουν τις εκάστοτε υποχρεώσεις τους (π.χ. σχολικές εργασίες, καθήκοντα στο σπίτι), προτού ασχοληθούν με οτιδήποτε άλλο.
Γράφει η Σταυρούλα Λαζαρίδου, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια
> Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Εργοθεραπεία, δείτε τη σχετική ενότητα.
> Καλέστε τώρα για ραντεβού και αξιολόγηση.
Το Psychomotor Athens, στα Βριλήσσια, διαθέτει τρεις πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες με διαφορετικών ειδών κούνιες, αιώρες, τραμπολίνο, τοίχο αναρρίχησης, μονόζυγο, μπάλες, στρώματα και άλλα κατάλληλα όργανα και παιχνίδια που προωθούν την ψυχοκινητική εξέλιξη των παιδιών.