Σας προτείνουμε 5 στάσεις γιόγκα για παιδιά που θα βοηθήσουν και το δικό σας παιδί να αποφύγει την κατάρρευση.

Ίσως είναι η άρνηση να φορέσει καπέλο, ίσως η ανυπομονησία του να βγει ή να μη βγει απ’ το αυτοκίνητο. Οποιοδήποτε κι αν είναι το έναυσμα, όλοι ξέρουμε τη στιγμή όπου το παιδί μας οδηγείται σε πλήρη κατάρρευση.

Και στο σημείο αυτό, η δυσκολία του να αντιληφθεί το οτιδήποτε συνέβη, μετατρέπεται από νοητική αντίδραση σε σωματική. Τα έντονα συναισθήματα που βιώνει το παιδί, τώρα εκφράζονται ως σωματικές αισθήσεις και στρες. Ως εκ τούτου, το να αντιμετωπιστούν αυτές οι φυσικές αντιδράσεις του σώματος με λίγη γιόγκα, είναι μια πολύ καλή αρχή!

Εδώ θα βρείτε πέντε στάσεις γιόγκα για παιδιά, που θα σας βοηθήσουν σε αυτές τις φαινομενικά αδιανόητες στιγμές:

Η αναπνοή της μέλισσας

Πρώτα απ’ όλα, ζητήστε απ’ το παιδί σας να πάρει μία βαθειά αναπνοή. Αυτός μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος να βοηθήσετε να δημιουργηθεί μία παύση, ώστε να απελευθερώσετε την ένταση. Το να αναπνέετε μαζί με το παιδί μπορεί να είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό, όταν είναι και διασκεδαστικό.

Η «ανάσα της μέλισσας» είναι ένας υπέροχος τρόπος να το διευκολύνετε.

Καθίστε στα γόνατα– εισπνεύστε και τεντώστε πολύ τη σπονδυλική σας στήλη με τα χέρια σας πίσω. Εκπνεύστε και χαμηλώστε το μέτωπό σας προς το πάτωμα, και καθώς σκύβετε, βουίξτε σαν μέλισσα.

Η στάση της γάτας

Μάθετε το παιδί σας ότι το να κινεί ένα μυ μπορεί να βοηθήσει στην αλλαγή της διάθεσής του. Είναι δύσκολο να βρεθούν λύσεις όταν όλα φαίνονται πιεστικά! Όταν το παιδί σας αισθάνεται εκνευρισμό, άγχος ή θυμό, μπορεί να δοκιμάσει τη στάση της γάτας.

Εισπνεύστε και κοιτάξτε ψηλά, αφήνοντας τον κορμό σας να πέσει χαμηλά. Εκπνεύστε και σύρετε το πηγούνι σας, καθώς σηκώνετε τη σπονδυλική σας στήλη ψηλά, σα γάτα!

Η στάση του σύννεφου

Το να αποφασίσετε τη στιγμή εκείνη να «προσπεράσετε» αυτό που σας ενοχλεί περισσότερο απ’ όλα, μπορεί να είναι πολύ εμψυχωτικό για ένα παιδί που έχει φτάσει σε ένα επίπεδο πλήρους αδυναμίας.

Η «στάση του σύννεφου» μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας τρόπος να πάρετε όλον αυτόν τον εκνευρισμό από εσάς και το παιδί σας, και απλά να το διώξετε ψηλά και μακριά. Μπορεί ακόμη να είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ενθαρρύνετε τα παιδιά να ονομάσουν αυτό που αισθάνονται ότι τα δυσκολεύει, πριν ακόμη χρειαστεί να το λύσουν. Ό, τι κι αν είναι αυτό, μπορείτε να το ονομάσετε όπως θέλετε, να το στείλετε ψηλά και να το διώξετε.

Εισπνεύστε και λυγίστε τα γόνατα, και «σηκώστε» τα αόρατα σύννεφα μπροστά σας. Εκπνεύστε και τεντώστε τα πόδια, σηκώνοντας τα χέρια σας πάνω απ’ το κεφάλι.

Η στάση του δέντρου

Όλες αυτές οι ασκήσεις δίνουν στο παιδί σας περισσότερες επιλογές διεξόδου, τη στιγμή που το παιδί αισθάνεται ότι δεν υπάρχει καμία και καταρρέει.

Μπορείτε να κάνετε μία αλλαγή στον τρόπο συγκέντρωσής του, και παράλληλα μία στάση ισορροπίας, για να το βοηθήσετε να ισορροπήσει όλα τα διαφορετικά συναισθήματα που βιώνει το παιδί. Οι στάσεις ισορροπίας βοηθούν στο να μετατοπιστεί η συγκέντρωσή μας από το κεφάλι, πίσω στο σώμα μας, κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα μία σταθεροποιητική επίδραση.

Η σταθερότητα και η συγκέντρωση που απαιτεί η στάση του δέντρου ξεκουράζουν ένα εκνευρισμένο μυαλό.

Σηκωθείτε όρθιοι και ισιώστε τον κορμό σας. Το ένα σας πόδι ακουμπήστε το στον αστράγαλό σας ή στο γόνατό σας και ισορροπείστε. Μπορείτε να έχετε ενωμένα τα χέρια μπροστά απ’ το στήθος σας ή απλωμένα στον αέρα σαν κλαδιά. Πάρτε μερικές αναπνοές, και μετά αλλάξτε πόδια.

yoga και αυτισμός στα Βριλήσσια

Η στάση του παιδιού

Μπορεί να είναι πολύ βοηθητικό σε αγχωτικές στιγμές, να δίνετε στο παιδί σας τρόπους να αυτό-ανακουφίζεται. Σε μία τάξη γιόγκα, η στάση που χρησιμοποιείται για ξεκούραση, είναι η Στάση του Παιδιού. Αυτή η αναζωογονητική στάση, επιτρέπει στο παιδί να κουλουριάζεται. Επίσης, αυτή η στάση είναι μια καλή άσκηση για τη μέση, τους γοφούς και τους μηρούς. Βοηθάει πολύ στο να ηρεμεί το κεντρικό νευρικό σύστημα. Αυτή η στιγμή μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί να πάρει το χρόνο που χρειάζεται, για να ηρεμήσει και να ανασυνταχθεί.

Ξεκινήστε με τα χέρια και τα πόδια σας. Πιέστε πίσω για να καθίστε πάνω στις φτέρνες και φέρτε το στήθος πάνω στους μηρούς σας. Μπορείτε να τεντώσετε τα χέρια μπροστά ή να τα κατεβάσετε δεξιά κι αριστερά. Πάρτε βαθιές αναπνοές και ξεκουραστείτε.

 

πηγή
Επιμέλεια κειμένου: Psychomotor Team

 

> Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη γιόγκα, την Ψυχοκινητική Θεραπεία και την Εργοθεραπεία, δείτε τη σχετική ενότητα.
> Καλέστε τώρα για ραντεβού και αξιολόγηση.

Στο Εργαστήρι Ψυχοκινητικής, στα Βριλήσσια, πραγματοποιείται πλήρης αξιολόγηση των κινητικών δυσκολιών του κάθε παιδιού και κατόπιν δομείται κατάλληλο πρόγραμμα Ψυχοκινητικής Θεραπείας.

Κράτα το

Share